PEJUANG HAKIKI, HAMBA ILAHI

My photo
.SEKADAR INSAN BIASA YANG INGIN MENULIS..SETIAP PATAH KATA ADALAH HASIL NUKILAN HATI.. NUKILAN YANG INDAH:.. "...setiap manusia mempunyai kebaikan dan keburukan mahupun kekuatan dan kelemahan tersendiri...fitrah manusia itu sendiri mempunyai akal yang diberi Allah SWT untuk digunakan dalam kehidupan seharian. Maka, hargailah nikmat yang diberi dan gunakanlah dengan sebaiknya..."

SELAMAT DATANG

Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru 2011

Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.
Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.


Di kesempatan ini, saya ingin mngucapkan Selamat hari Guru kpd smua yg mngenali sy trutmanya warga SK Taman Setiawangsa, SRA Taman Keramat, SMK Seksyen 5 Wangsa Maju, Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan dan khasnya warga pendidik di Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu KL..smoga Allah SWT sntiasa mrahmati dan mmbrkati kita...Amin.

No comments:

Post a Comment